vineri, 17 august 2018

Concluzia zilei de azi sau cine este Rosian Vasiloi?

Dragi prieteni,

Dis de dimineața am fost asaltat de mai multe persoane să comentez o pretinsă investigație. 

Nu comentez aberații, mai mult ca atât ele vin din surse neserioase de informații. 

Ceea ce aș vrea eu să văd asta dovezi concludente că sunt „agent al FSB”. Vreau ca și dumneavoastră să aveți gândire critică, iar dacă le găsiți în această „investigație” dovezi să mi le arătați. 
Faptul că am absolvit Institutul Militar al Serviciului Grăniceri din Moscova nu este o dovadă (în perioada cănd eu studiam Serviciul Grăniceri din Federația Rusă se subordona direct Președintelui Federației Ruse. Da, în perioada sovietică trupele de grăniceri erau parte din KGB, dar noi în Moldova avem zeci daca nu sute de mii de bărbați care au făcut serviciul în trupele de grăniceri). Or, urmând logica „jurnaliștilor de investigație” (eu aici nu vorbesc despre profesionalism, dar deontologie nici pomină) toti cei circa 20 de absolvenți ai Institutului Mlitar de Grăniceri a FSB-ului din Federația Rusă care activează acum în Poliția de Frontieră, tot sunt agenți a FSB? Sau cei care au Absolvit Academia FSB-ului în perioada 1994-2008 și care acum activează în SIS, CNA și alte structuri, tot sunt agenți ai FSB? Așta așa la capitolul lustrație.

Cu privire la Căușeni, oare toți cei din Căușeni șunt agenți ai FSB-ului rusesc, în particular cei din generația mea? Oare toți cei care au învățat în școală unde a învățat Veaceslav Platon tot sunt agenți ai FSB-ului rusesc?

Cert este că cineva se simte deranjat de ceea ce fac. Și o știu asta. Pe ei nu ii deranjează ce școală am facut eu, pe ei îi deranjează poziția civică pe care o am eu. Pe ei nu îi deranjează serviciul timp de 23 de ani în trupele de grăniceri, serviciul grăniceri, poliția de frontieră. Pe ei îi deranjează critica mea față de contrabanda în Republica Moldova. 


Ceea ce ar trebui sa ne deranjeze de fapt, că datele noastre personale nu sunt în siguranță. Datele mele și datele personale ale membrilor familiei mele din dosarul personal care se află la Poliția de Frontieră au fost făcute publice. Reiterez, sunt copii ale documentelor din dosarul meu persoanal de pe timpul când eram în serviciu în trupele de grăniceri, serviciul grăniceri și Poliția de Frontieră în perioada anilor 1990-2013. Iar asta este o gravă încălcare a legislației naționale care va fi pedepsită, mai devreme sau mai târziu. Însă asta este posbil numai cu o justiție reformată și autorități responsabile.

Vreau să îmi cer scuze față de familia mea pentru că trebuie să treacă prin asta, iar eu nu am putut să Vă apăr. Vreau să îmi cer scuze față de colegii de la IDIS Viitorul, pentru că și ei sunt vizați. 

A fost atinsă și memoria tatălui meu care este învinuit de tot ce doriți. Tatăl meu, meu care nu este în viață de 7 ani, fost Comisar de Poliție din raionul Cantemir, participant în razboiul împotriva trupelor de ocupație din Federația Rusă. Voi „jurnaliști de investigație” aveți ceva sfânt pe acest pământ?

Cert este, cel puțin pentru mine, că toate aceste „investigații” nu mă vor reduce la tăcere și eu voi continua activitatea pe care o fac zi de zi și nu voi da înapoi, pentru că această luptă mi-am asumat-o fiind conștient de cît de lași sunt stăpinii acestor „jurnaliști de investigație!   

Dragi prieteni,

Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru mesajele de susținere pe care le-am primit azi și care pentru noi contează mai mult decât „investigații” date la comandă și acest trolling din partea adepților Partidului care pretinde că este democrat. Vreau să le mulțumesc în special veteranilor MAI care mă susțin, dar și actualilor polțiști de frontieră care nu s-au lăsat pradă acestor aberații. Vreau să vă mulțumesc și celor care au luat atitudine față de acest caz. Mă închin în fața dumneavoastră.

#REZIST
#ACUM
#OPRIMoligarhul

Cu deosebită gratitudine,
Rosian Vasiloi,
colonel (rez),
fost Șef Adjunct al Polției de Frontieră,
expert în politici de securitate, IDIS Viitorul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eroii nu mor niciodată - 12 iulie 1992

Să nu uităm  1. Plutonierul de poliție Sergiu Andreev s-a născut la 22 iunie 1971 în satul Cioara, raionul Hâncești, într-o familie de ț...