marți, 16 ianuarie 2018

Rusia îşi umflă muschii în ziua şedinţei de la APCE. Nici o zi fără a sfida Moldova.

În timp ce autorităţile de pe Bâc asista la APCE autorităţile separatiste de la Tiraspol în promovarea pretinsei independenţe, Statul Major al Districtului Militar Vest a Federaţiei Ruse organizează şi #GOTR desfăşoară exerciţii militare cu tematica de închegare de luptă a trupelor la nivel de grup. 

Astef pe parcursul ultimilor zile în subunitățile de infanterie ale #GOTR au fost organizate exerciţii e închegare de luptă a grupelor (urmează la nivel de pluton, companie, batalion şi brigadă).

Exerciţiul prevede consolidarea capacităţilor pentru subdiviziuni "în apărare", "în asalt", "cercetare", "pază", "avanpost" etc. 

Cum de se înscriu aceste exerciţii "В ходе занятий военнослужащие в составе отделений отработают все возможные действия для ведения боя с противником. В ходе одного из таких занятий личный состав подготовит здание к обороне, а именно выполнит оборудование огневых позиций для стрельбы в окне на крыше, чердаке и других местах. Особое внимание уделят действиям боевых групп при ведении боя внутри здания, а также порядку действий при появлении на направлении стрельбы гражданских лиц" în "nobila misiune de pacificare"?
Exerciţiul se va finisa cu trageri de luptă din toate tipurile de armement aflate în dotarea infanteriştilor/"pacificatorilor" ruşi în Republica Moldova. 

Acum căteva repere cu privire la şedinţa de azi de la Paris, de la APCE.

Cred că autorităţiule noastre trebuie să folosească orice platformă internaţională pentru a vorbi despre problema transnistreană şi implicaţiile Federaţiei Ruse în promovarea separatismului în Moldova. Dar această platformă nu trebuie oferită separatiştilor, care trebuie să ramână în găoace atât timp cat promovează asta. Punct. Cum ne învaţă pe noi europenii în cadrul de negocieri: condiţii şi paşi concreţi. Vreţi comerţ extern - învăţaţi Acordul de Asociere şi ZLSAC şi asta fără da alegi din ele ceea ce îţi doreşti (visa free, preferinţe comerciale, etc). Vrei Comerţ cu UE, aplică drepturile omului, asigură democraţia, etc. Şi asta ca şi toate precondiţiile pentru malul drept, evident cu supravegherea autorităţilor Constituţionale. La noi ce se întâmplă:
Cu un an a fost prelungite pentru sepratişti preferiţele comerciale, şi asta la solicitarea unor cercuri obscure din politicul moldovenesc;
Cum de se întâmlă că separatiştii îşi promovează statalitatea peste tot - La Londra, Tel-Aviv, Roma, Buxelles, ma nou la Paris, de Mosova nici nu mai vorbesc.

Scriam la finele anului trecut, că în 2018 ne aşteaptă multe surprize. Păi ele au început şi avalanşa lor va continua, cu părere de rău. 

Tot anul trecut scriam un articol pe blog "Autorităţile sunt complice sau?". 
Faceţi şi singuri concluzii, sunt sau nu. Eu concluzia am facut-o. Pe parcurs voi reveni cu mai multe detalii şi analize.

În loc de concluzie:

  1. De ce Republica Moldova nu impune reguli clare de comportament şi conduită pentru aşa zişii demnitari din regiune (coordonări de deplasare, refuz de deplasare peste hotarele Republicii Moldova în cazul în care se dovedește prezentarea altor interese, decât cele în conformitate cu legislația națională, nepermiterea folosirii a automobillor de serviciu cu pretinse numere diplomatice ale regiunii, nepermiterea ieșirii de pe teritoriul Republicii Moldova cu documente a altor state, etc)?
  2. Când Republica Moldova va lansa un mecanism de comunicare strategică pe ambele maluri ale Nistrului cu participarea tuturor actorilor implicați, ca instrument de contracarare a falsurilor și propagandei, informării corecte a cetățenilor despre intențiile autorităților în conformitate cu interesul național de reintegrare a țării?
Este evident că tot ceea ce trebuie să fie făcut, să fie în stricta conformitate cu interesul naţional, Constituţia Republicii Moldova şi cadrul legislativ, fără a accepta compromisuri, ce ar fi în contradicţie cu ele, sau căderea Republicii Moldova sub protectoratul cuiva. Este evident că toate aceste măsuri nu pot fi separat de alte politici de reintegrare a Republicii Moldova. Ar trebui să ne mişcăm mai repede cu paşi siguri, folosindu-ne de contextul actual, şi de sprijinul partnerilor de încredere, în acelaşi timp impunând celor fără încredere mesaje şi actiuni concrete în interesul naţional, fiind gata pentru un dialog diplomatic, numai cu „linii roşii clare”, care nu sunt obiectul unui targ.
Cu respect,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

AMERICA’S POLICY IN EASTERN EUROPE: U.S. ROMANIAN COMMON INTERESTS

By Nicholas Dima American-Romanian cooperation is viewed as favorable by most people, but with some reservation. This reservation is di...